13 Kasım 2008 Perşembe

Lakers Gözünden Celtics

Sevgili dostlar, bildiğinizi üzere bir lakers taraftarıyım. Bu sezonun devamı ve hafiften finaller hakkında bir şeyler karaladım. Bir laker gözünden okuyacaksınız yani..

Bir şekilde Celtics'den daha çok maç kazanıp, eğer finale çıkarsak ki inşallah, muhakkak saha avantajını elimize alabilmemiz lazım. Kabul çok iyiler ama kendi sahaları ve deplasmandaki oynadıkları 'oyun' arasında ciddi fark olduğunu düşünüyorum. Her takım kendi evinde daha iyidir normaldir ama buradaki fark: Boston kendi sahasında çok iyi, deplasmanda ise o müthiş özgüvenin nispeten olmadığı ve daha çekingen oynanan oyun..

Lig; galibiyet yüzdelerine, oyuna bakacak olursak, doğuda ve batıda iki başa ayrılmış durumda. Bir tarafı onlar bir tarafı biz çekiyoruz. Muhtemel olan da (inşallah sakatlıksız) iki takımında konferanslarını lider bitireceği.. Ama finalde saha avantajının önemi yine çok büyüyor. Dediğim performans farkının yanında, 'ya dışarda bir maç çalabilsek' psikolojisi ile 'evimizde kazansak şampiyonuz'un psikolojisi, yine bunun deplasmanda oynamaya verdiği rahatlık...Çünkü kendi evinde kazandığında yüzüğün geldiğini bilmek, deplasmanda daha rahat oynatır. Kaybedecek çok büyük bir şey yoktur sonuçta. Ne alsan kardır, büyük kardır...

Buna benzer bir
şeyler söylemiştim
ama tekrarlamakta fayda görüyorum.. Bu sene bizim ''yahu ne olacak, minnessota'ya evimizde bir maç kaybetmişsek, kötü günümüzdü bir şey olmaz'' deme lüksümüz olmamalı. Elimizden geldiğince maç kazanıp bu avantajı almamız gerektiğini düşünüyorum.

Bilmiyorum belki
kimilerinde bunun önemi bende yaptığı kadar etki yapmadı ama.. Yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı çok çok büyük bir önemi var her maçın, her gecenin..

Hiç yorum yok: